جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

بهبود تراز مالی - فیزیکی طرح‌های تفصیلی با لحاظ ظرفیت‌ها و مداخله ذی‌نفعان

  • کد خبر: ۱۱۱۴۰۲
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
بهبود تراز مالی - فیزیکی طرح‌های تفصیلی با لحاظ ظرفیت‌ها و مداخله ذی‌نفعان
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با تکیه بر اصول کارشناسی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شهر و جلب مشارکت ذینفعان ‌می‌توان طرح‌های تفصیلی کاربردی‌تر، مبتنی بر نیازهای مردم و با تراز مالی و فیزیکی مطلوب تدوین نمود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در گفتگویی با بیان اینکه «طرح‌های تفصیلی» به‌عنوان سند توسعه، پیشرفت و آبادانی شهرها شناخته می‌شوند که ذیل طرح‌های جامع قرار می‌گیرند، اظهارکرد: طرح‌ تفصیلی، سندی است که افق توسعه شهر برای چندین سال را ترسیم می‌کند، برهمین اساس، تهیه و تدوین آنها باید با دقت بسیار زیادی همراه باشد و ابعاد مختلف فنی، شهرسازی، زیست‌محیطی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در آن لحاظ شود.

وی افزود: با وجود اهمیت بالای طرح‌های تفصیلی، عمدتا شاهد این هستیم که اطلاعات مورد استفاده برای تهیه این طرح‌ها، گاه مربوط به ۱۰ سال قبل هستند و داده‌هایی قدیمی ملاک و مبنای تصمیم‌گیری برای شهرها و کلانشهرها می‌شوند.

حسامی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی و تامین کاربری‌های خدماتی مورد نیاز مردم در طرح‌های تفصیلی که مشاوران روی آن‌ها مشغول کار هستند، گفت: طرح‌های تفصیلی باید مردم‌محور و مبتنی بر خواست، نیاز و اولویت‌های مدنظر مردم باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: علیرغم این تاکیدات و سیاست‌های تدوینی، برخی مواقع شاهد این هستیم که طرح‌های تفصیلی ابلاغی نه‌تنها نیازی از مردم را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلاتی را هم برای آن‌ها ایجاد می‌نماید که موضوع بسیار نامطلوبی است.

حسامی گفت: به منظور پرهیز از چنین آسیب‌هایی باید به سمت جلب مشارکت مردم برای تدوین طرح‌ها پیش برویم و پشتوانه مردمی را داشته باشیم.

وی تراز منفی مالی و فیزیکی طرح‌های تفصیلی را دیگر آسیب طرح‌های تفصیلی عنوان کرد و افزود: این مهم موجب کاهش میزان تحقق‌پذیری و اجرایی شدن طرح می‌شود؛ البته باید توجه داشت که مدیریت‌های شهری هیچ‌گاه نگاه درآمدی به آن‌ها ندارند‌.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مشهدالرضا(ع)، اگر فرآیندهای تهیه و تدوین طرح‌های تفصیلی را به درستی و براساس اصول کارشناسی پیش ببریم، می‌توان این تراز را به سمت صفر و حتی مثبت سوق داد.

حسامی با اشاره به طرح‌های تفصیلی حوزه شمال‌شرق مشهد مقدس که درحال تهیه شدن است، گفت: امیدواریم با تکیه بر اصول کارشناسی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و جلب مشارکت ذینفعان بتوان طرحی کاربردی‌تر، مبتنی بر نیازهای مردم و با تراز مالی و فیزیکی مطلوب تدوین نمود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->